Hírek

A nagy dózisú B3-vitamin szemkárosodást okoz

A nagy dózisú B3-vitamin szemkárosodást okoz


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Látásvesztés a niacin-kiegészítők miatt

A niacin-kiegészítőket, más néven B3-vitamint ismertek, általában a koleszterinszint csökkentésére. A New York-i kutatócsoport kimutatta, hogy a szabadon kapható termékek nagy dózisú bevétele szintén veszélyes retina duzzanatot okozhat.

Egy nemrégiben elvégzett tanulmányban a Mount Sinai New York-i szem- és fülbetegség-kutatója (NYEE) figyelmeztette a niacin (B3-vitamin) nagy dózisú bevitelét. Rendszeresen nagy adagok a niacin által kiváltott cisztoid makulopathiához vezethetnek - retina duzzanathoz, amely látásromlást okoz. Az eredményeket nemrégiben mutatták be a "Journal of VitreoRetinal Diseases" -ben.

A niacin elősegíti az ödéma kialakulását a makulaban

A klinikai jelentésben a New York-i retina szakemberek egyértelműen kimutatták, hogy a nagy niacin adagok szemsejtek sérüléséhez vezetnek. Korszerű technológiák, például fluoreszcein angiográfia, optikai koherencia tomográfia és multifokális elektroretinográfia alkalmazásával a szakértők képesek voltak dokumentálni a niacin által okozott sejtkárosodást egy 61 éves betegnél. A csoport szerint a niacin toxikus reakciót okoz a makula folyékony területén, elősegítve ezáltal az ödéma kialakulását.

A sok nem mindig segít sokat

"Az emberek gyakran azon a filozófián élnek, hogy ha egy kicsit jó, akkor többnek is jobbnak kell lennie" - magyarázza Dr. Richard Rosen. Ez a filozófia veszélyes következményekkel járhat a niacin szedésekor, különösen mivel a kiegészítő recept nélkül kapható.

Önálló túladagolás

A NYEE kutatócsoport nemrég közzétette egy 61 éves beteg esetét, aki rosszabbodás és homályos látás miatt kórházba ment. A kezdeti szemvizsgálat azt mutatta, hogy az ember szinte vak volt. Magas vérnyomást és magas vér lipidszintet is szenvedett. A beteg kórtörténete azt mutatta, hogy a beteg sokféle kiegészítőt szed, beleértve napi három-hat gramm niacint, hogy csökkentse koleszterinszintjét és a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. A NYEE szerint azonban a niacin ajánlott standard adagjának napi 1-3 grammnak kell lennie.

A károsodás absztinenciával visszafordítható volt

A szemészek azt tanácsolták az embernek, hogy azonnal hagyja abba a vény nélküli niacint. Egy hetes utókezelés már azt mutatta, hogy a duzzanat jelentősen csökkent. Két hónappal később a rendellenesség teljesen megszűnt, látása normalizálódott.

A legjobb eddig dokumentált eset a témában

"Míg a retina szakemberei évek óta ismerték ezt a szokatlan reakciót a niacinnal szemben, a szélsőséges toxicitás és regeneráció ilyen példáját soha nem dokumentálták olyan jól képalkotó és funkcionális tesztekkel" - foglalja össze Dr. Roses. Ebben az esetben a betegnek különösen szerencsés volt, hogy az orvosok helyesen gyanították, és ezt a diagnózis megerősítheti. A legtöbb esetben nem erről van szó, és más betegeknek nem lehet annyira szerencsés, írja a tanulmány szerzője Dr. Jessica Lee hozzátette.

Kell-e kapható a niacin?

"Ez az eset arra emlékeztet mindenkit, hogy mennyire fontos tisztázni a vény nélkül kapható gyógyszerek hosszú távú használatát az orvosnál" - mondta Lee. Az a tény, hogy a gyógyszer nem kapható, még nem jelenti azt, hogy teljesen biztonságos. "Bármennyire is megjelennek étrend-kiegészítők vagy szabadon kapható termékek, a váratlan következmények elkerülése érdekében gondosan meg kell beszélni az orvosnak a megfelelő adagot és a más gyógyszerekkel való kölcsönhatást." - javasolja Lee. (Vb)

Szerző és forrás információk

Ez a szöveg megfelel az orvosi irodalom, az orvosi irányelvek és a jelenlegi tanulmányok specifikációinak, és az orvosok ellenőrizték.

Végzős szerkesztő (FH) Volker Blasek

Dagad:

  • A Sínai-hegy New York-i szem- és fülbetegsége (NYEE): A koleszterinszintet csökkentő népszerű, vény nélkül kapható vitaminhoz kapcsolódó szemkárosodások visszafordíthatók (megtekinthető: 2019. október 29-én), mountsinai.org
  • Jessica G. Lee, Anu Patel, Alessandra Bertolucci, Egyesült Államok: Optikai koherencia tomográfia, fluoreszcein angiográfia és a niacin makulopathia elektroretinográfia jellemzői: Új betekintés a pattogenezisbe, VitreoRetinal Diseases Journal, 2019, journals.sagepub.com



Videó: The possible benefits of Vitamin K in fighting COVID-19. Your Morning (Lehet 2022).