Hírek

Tragikus elektromos baleset: 15 éves halálos baleset, amelyet az iphone használata a kádban okozott

Tragikus elektromos baleset: 15 éves halálos baleset, amelyet az iphone használata a kádban okozott


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Fiatal ember bemegy a kádba okostelefon segítségével, és meghal

A múlt héten Oroszországban egy fiatal lány halt meg a fürdőben, mert okostelefonja a vízbe esett. A 15 éves iPhone készüléket használat közben csatlakoztatta a töltőkábelhez. Az orosz szakértők már korábban figyelmeztették a fürdőszobában lévő mobiltelefonok által jelentett veszélyekre.

Okostelefon esett a vízbe

A szibériai (Oroszország) Bratskból származó 15 éves Irina Rybnikova múlt szombaton kádjában áramütés miatt halt meg. Az „The Sun” angol napilap szerint a lány fürdés közben meghalt, amikor a kábelekkel töltött iPhone-ja a vízbe zuhant. A családtagok az élettelen ifjúságot a vízben találták. Ez nem volt az első halál, amelyet a kádban lévő elektronikus eszközök okoztak.

Hasonló tragédiák a múltban

Az újságcikk szerint a tinédzser szülőhazájában sikeres harcművész volt, aki a pancration, a boksz és a birkózás keveréke területén terjed ki.

"Egy nap arról álmodozott, hogy világbajnokká válik" - mondta a lány barátja.

25 éves nővére, Tatiana mondta a "Komsomolskaya Pravda" helyi újságnak: "Megtört a szívünk."

A sportszövetség egy tragikus balesetről beszélt.

Ez egyszerűen elkerülhető lett volna, ha az okostelefont kábellel nem csatlakoztatnák a hálózatra.

Az orosz biztonsági tisztviselők már korábban figyelmeztették a mobiltelefonok fürdőszobákban történő töltésének veszélyeire.

Ez valószínűleg azért is, mert a múltban hasonló balesetek voltak.

Kseniya P. orosz iskoláslány februárban áramütést szenvedett a fürdőszobában, amikor töltő okostelefonja a vízbe zuhant.

És Franciaországban egy hónappal ezelőtt egy 21 terhes nőt elektromos áramütés végezte fürdőjében Franciaországban, néhány nappal a szülés előtt.

Ne használjon a kád tápfeszültségéhez csatlakoztatott eszközöket

Bárki, aki mobiltelefonot használ fürdővízben, soha ne csatlakoztassa azt a hálózathoz a töltéshez.

"Mindent, ami kapcsolódik a 230 voltos otthoni hálózathoz, csak a fürdőkádtól nagy távolságra szabad használni." - magyarázta Dieter Haentzsch, a Magdeburg-Stendal Alkalmazott Tudományos Egyetem "Elektromos rendszerek és eszközök" tanszékének professzora, a portál jelentése szerint. TECHNIKAI KÖNYV ”.

De: "Az akkumulátorral működő eszközök, például okostelefonok, laptopok és e-könyvolvasók nem jelentenek veszélyt a vízben az alacsony feszültség miatt" - mondta a szakértő. Nem szabad azonban lógni a töltőkábelre.

Áramütés után az orvoshoz

Az áramütés drámai következményekkel járhat az emberekre - még akkor is, ha nem a vízben történik.

Többek között életveszélyes szívritmuszavarok fordulhatnak elő, amelyek néha kamrai fibrillációhoz vezethetnek.

Ezután a szív olyan gyorsan dobog, hogy már nem tovább szivattyúzza vért a keringésbe. Ennek következménye lehet szívmegállás.

Ezenkívül fennáll annak veszélye, hogy a tüdő izmai meghúzódnak az áram miatt, ami a legrosszabb esetben légzésleálláshoz vezethet.

Az egészségügyi szakemberek azt tanácsolják, hogy áramütés után menjen orvoshoz, még akkor is, ha feltételezhetően jól teljesít. Mivel a szívritmuszavarok későn is előfordulhatnak.

Ha azonban olyan tüneteket tapasztal, mint gyors szívverés, gyors szívverés, légszomj vagy görcsök a mellkasában, azonnal áramütés után, azonnal sürgősségi segélyhívót kell felhívni. (hirdetés)

Szerző és forrás információk


Videó: Halálos baleset szimulációját nézte végig több száz diák Kecskeméten (Lehet 2022).